Vinn eller tap? Slaget står ved god kommunikasjon
En flaskepost er spennende, men ingen effektiv måte å kommunisere på.
Dårlig eller manglende kommunikasjon kan føre til misfortåelser, feil, negativt stress og ulike meninger og prioriteringer. Skal du lykkes med å selge et produkt, realisere en idé, nå et mål, gjennomføre et tiltak internt eller eksternt handler det om å overbevise. Det handler om hva du skal si til hvem, når, hvordan og hvorfor.
Hvordan nå frem i all støyen?
Det er viktig å nå frem med et budskap når …
Kunsten å kommunisere.
Lær om kommunikasjon. Det kan være i 1-1 samtaler, i teamet, på scenen, i prosjekter eller utad for å tiltrekke nye medarbeidere, kunder og samarbeidspartnere.
Medarbeidersamtalen
Systematisk gjennomgang av medarbeidersamtalen, forberedelse og gjennomføring.Leder og medarbeider
MedarbeidersamtalerSystematisk gjennomgang av medarbeidersamtalen; hensikt, innhold, forberedelse, gjennomføring og oppfølging.
Målstyring
For å nå virksomhetens resultater må alle ansatte arbeide mot organisasjonens overordnede mål.Gå i samme retning
Mål
Resultater nås når alle ansatte jobber mot organisasjonens overordnede målsetning; lær å sette gode og koordinerte mål.
Kommunikasjon
Informasjon er ofte undervurdert som et virkemiddel for å lykkes med å nå målene.Hvordan kommunisere?
Rett budskap er avgjørende for å lykkes med å nå mål. Hva som skal sies, til hvem, når og hvor og ikke minst hvordan.
Jungiansk Type Index (JTI)
JTI-teamutvikling. Et unikt verktøy for personlig utvikling, kommunikasjon og samarbeid.Opplev kraften i personligheten
Opplev mer effektiv kommunikasjon, beslutninger, karriere og og læring. Oppdag potensialet i teamet og få umiddelbar nytte i hverdagen.
Medarbeidersamtalen – workshop
Tjenesten er ideell for ledere, HR eller nøkkelpersonell som skal veilede ledere i å forberede, gjennomføre og følge opp konstruktive medarbeidersamtaler (eller andre samtaler, formelle og uformelle) med sine ansatte.
Tjenesten gir deg
- gjennomgang av eksisterende prosess for medarbeidersamtaler og forslag til forbedringer
- forståelse for hva som gjør en medarbeidersamtale verdifull
- konkrete verktøy for å forberede, gjennomføre og følge opp medarbeidersamtalen
- innsikt og trening i å gi og motta tilbakemelding – kunsten å kommunisere
Målstyring- workshop
Resultater nås først når alle ansatte jobber mot organisasjonens overordnede målsetning. Tjenesten hjelper deg å sette gode og koordinerte mål som motiverer dine ansatte til å oppnå resultater. Ved å sette riktig type mål, kan du få gode resultater på kort tid. Gjennomgangen består av en blanding av teori og praktisk trening; fordeler, suksesskriterier – tips og råd.
Tjenesten gir deg
- innsikt i teori for gode mål
- hva som skaper motivasjon og resultater
- lære utprøvd metodikk i det å sette mål
- praktisk trening i å sette riktig type mål
- lage mål som er i tråd med organisasjonens overordnede mål
Sjekk workshops / kurs HER
Kommunikasjon
Kommunikasjon er et vidt begrep og rommer mye, men ved interne endringer, nye initiativer og rutiner er informasjon og “what’s in it for me” avgjørende for å lykkes. Mange undervurderer innsalget internt og sliter med å få organisasjonen med.
Kommunikasjon kan være
- Intern – utvikle/kvalitetssikre budskap tilpasset virksomheten og det enkelte initiativ. Hvilket budskap, til hvem og når og hvor. På team- og individnivå trenger lederen ferdigheter i å kommunisere via dialog og samtale.
- Ekstern – utarbeide/ kvalitetssikre budskap til bruk i sosiale medier – til markedsføring, omdømmebygging, (branding), informasjon, kunnskapsdeling og rekruttering.
Sjekk workshops / kurs HER
JTI
I en Jungiansk Type Index (JTI) workshop’en får deltagerne en generell innføring i C.G Jungs typeteori. I tillegg får man innsikt og forklaring av sin egen JTI-type for å få mest mulig ut av resultatene. Den enkeltes personlighetstype beskrives i en oversiktlig rapport – en rapport man får til odel og eie.
Tjenesten gir deg
- økt bevissthet rundt eget og andres potensial
- forstår hvordan en person passer i sin jobb
- personlig utvikling, kommunikasjons- og læringsstil
- lagbygging og ledertrening
- arbeidsmiljø og konflikthåndtering
- identifiserer styrker og muligheter i grupper
- redusererer uproduktive konflikter
Sjekk workshops / kurs HER
Digital markedsføringBerit Bjerknes2022-07-14T06:41:41+02:00