Hvorfor er god ledelse så viktig?
Fordi slaget står ved de ansattes kompetanse, engasjement og prestasjoner.
Mellomlederen er nøkkelen til virksomhetens resultater
Veien til god ledelse og utvikling av medarbeidere trenger ikke være verken lang eller tung.
Ledere jobber i høyt tempo, har hektiske hverdager og må stadig gjøre mer med mindre. Mange har vegg-til-vegg-møter og løper fra den ene aktiviteten til den andre. Det gjør det krevende å drive ledelse.
For å legge til rette for god ledelse er en systematisk gjennomgang av virksomhetens HR- og ledelsesprosesser nødvendig – støttet av moderne digitale verktøy og god veiledning. Dette frigjør tid til å rette oppmerksomheten på utvikling av lederen selv. Som å
- gjennomføre ulike medarbeidersamtaler
- iverksette mål og handlingsplaner
- beherske kunsten å kommunisere
Enkle virkemidler gir stor effekt på kort og lang sikt.
Medarbeidersamtalen
Systematisk gjennomgang av medarbeidersamtalen, forberedelse og gjennomføring.Leder og medarbeider
MedarbeidersamtalerSystematisk gjennomgang av medarbeidersamtalen; hensikt, innhold, forberedelse, gjennomføring og oppfølging.
Målstyring
For å nå virksomhetens resultater må alle ansatte arbeide mot organisasjonens overordnede mål.Gå i samme retning
Mål
Resultater nås når alle ansatte jobber mot organisasjonens overordnede målsetning; lær å sette gode og koordinerte mål.
Kommunikasjon
Informasjon er ofte undervurdert som et virkemiddel for å lykkes med å nå målene.Hvordan kommunisere?
Rett budskap er avgjørende for å lykkes med å nå mål. Hva som skal sies, til hvem, når og hvor og ikke minst hvordan.
Jungiansk Type Index (JTI)
JTI-teamutvikling. Et unikt verktøy for personlig utvikling, kommunikasjon og samarbeid.Opplev kraften i personligheten
Opplev mer effektiv kommunikasjon, beslutninger, karriere og og læring. Oppdag potensialet i teamet og få umiddelbar nytte i hverdagen.
Medarbeidersamtalen – workshop
Tjenesten er ideell for ledere, HR eller nøkkelpersonell som skal veilede ledere i å forberede, gjennomføre og følge opp konstruktive medarbeidersamtaler (eller andre samtaler, formelle og uformelle) med sine ansatte.
Tjenesten gir deg
- gjennomgang av eksisterende prosess for medarbeidersamtaler og forslag til forbedringer
- forståelse for hva som gjør en medarbeidersamtale verdifull
- konkrete verktøy for å forberede, gjennomføre og følge opp medarbeidersamtalen
- innsikt og trening i å gi og motta tilbakemelding – kunsten å kommunisere
Målstyring- workshop
Resultater nås først når alle ansatte jobber mot organisasjonens overordnede målsetning. Tjenesten hjelper deg å sette gode og koordinerte mål som motiverer dine ansatte til å oppnå resultater. Ved å sette riktig type mål, kan du få gode resultater på kort tid. Gjennomgangen består av en blanding av teori og praktisk trening; fordeler, suksesskriterier – tips og råd.
Tjenesten gir deg
- innsikt i teori for gode mål
- hva som skaper motivasjon og resultater
- lære utprøvd metodikk i det å sette mål
- praktisk trening i å sette riktig type mål
- lage mål som er i tråd med organisasjonens overordnede mål
Sjekk workshops / kurs HER
Kommunikasjon
Kommunikasjon er et vidt begrep og rommer mye, men ved interne endringer, nye initiativer og rutiner er informasjon og “what’s in it for me” avgjørende for å lykkes. Mange undervurderer innsalget internt og sliter med å få organisasjonen med.
Kommunikasjon kan være
- Intern – utvikle/kvalitetssikre budskap tilpasset virksomheten og det enkelte initiativ. Hvilket budskap, til hvem og når og hvor. På team- og individnivå trenger lederen ferdigheter i å kommunisere via dialog og samtale.
- Ekstern – utarbeide/ kvalitetssikre budskap til bruk i sosiale medier – til markedsføring, omdømmebygging, (branding), informasjon, kunnskapsdeling og rekruttering.
Sjekk workshops / kurs HER
JTI
I en Jungiansk Type Index (JTI) workshop’en får deltagerne en generell innføring i C.G Jungs typeteori. I tillegg får man innsikt og forklaring av sin egen JTI-type for å få mest mulig ut av resultatene. Den enkeltes personlighetstype beskrives i en oversiktlig rapport – en rapport man får til odel og eie.
Tjenesten gir deg
- økt bevissthet rundt eget og andres potensial
- forstår hvordan en person passer i sin jobb
- personlig utvikling, kommunikasjons- og læringsstil
- lagbygging og ledertrening
- arbeidsmiljø og konflikthåndtering
- identifiserer styrker og muligheter i grupper
- redusererer uproduktive konflikter
Sjekk workshops / kurs HER